مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با بیـان اینکه مـهلت نوبت‌دهی اینترنتی آمایش 9 به منظور اتباع مشمول که تا 20 تیر ماه بود، تمدید کارت های آمایش ۱۲ اتباع خارجی گفت: تمدید کارت های آمایش ۱۲ اتباع خارجی این مـهلت که تا 31 تیرماه تمدید شده و پس از آن بـه هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، عیسی ‌نسب درون گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آمایش 9 با تمدید یک ساله کارت‌های آمایش 8 به منظور نخستین بار اجرا مـی‌شود، چرا کـه در سنوات گذشته هر ساله این کارت صادر مـی‌شد، اما امسال کارت دارندگان آمایش 8 بـه مدت یک سال و تا 31 خرداد ماه 93 تمدید خواهد شد.

وی افزود: مشمولان این طرح، آن دسته از اتباع خارجی هستند کـه فرآیند آمایش 8 (اتباع افغان) و آمایش 7 (اتباع عراقی) شرکت کرده و کارت‌های این دو آمایش را دریـافت کرده‌اند.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران ادامـه داد: این کارت همچنین به منظور خانواده‌های شـهدا و جانبازان نیز کـه در آمایش‌ها شرکت‌ نکرده‌اند نیز تمدید خواهد شد.

‌نسب گفت: درون این مرحله بعد از نوبت‌دهی اینترنتی، اتباع حتما به پایگاه‌های اعلام شده مراجعه و پس از تحویل مدارک آمایش 8 خود بـه پایگاه‌ها، نسبت بـه دریـافت برگه تردد 90 روزه اقدام کنند کـه این برگه‌های تردد بـه یکی از اعضای خانواده بالای 18 سال و ترجیحا بـه سرپرست‌های خانوار تحویل مـی‌شود.

وی از اتباع خواست که تا نسبت بـه دریـافت این برگه تردد 90 روزه اقدام کنند، چرا کـه تمدید کارت‌های آمایش حدود سه ماه زمان مـی‌برد و در این مدت حتما این افراد برگه تردد داشته باشند که تا در ادارات و یـا ثبت‌نام فرزندانشان به منظور مدارس دچار مشکل نشوند.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با بیـان اینکه اجرای طرح نوبت‌دهی اینترنتی به منظور نخستین بار درون ایران و در بین کشورهای پناهنده‌پذیر انجام شده است، با اشاره بـه مزایـای اینترنتی شدن این طرح، گفت: بهبود درون روند رسیدگی بـه وضعیت اقامتی پناهندگان، اجرای ماده 27 کنوانسیون پناهندگان، تنظیم حجم مراجعه بـه شعبات و جلوگیری از ازدحام تشکیل صف‌های طولانی، احترام بـه کرامت انسانی و حقوق پناهندگان بخشی از مزایـای این طرح است.

‌نسب اضافه کرد: همچنین با اجرای اینترنتی این طرح، سرعت و مراحل ثبت‌نام بـه راحتی انجام مـی‌شود، ضمن آنکه امکان ثبت‌نام شبانـه‌روزی از طریق اینترنت وجود دارد و تحقق دولت الکترونیک و کاهش سفرهای درون شـهری اتباع و کاهش هزینـه‌های آنـها بخش دیگری از مزایـای طرح اینترنتی است.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با تاکید بر اینکه مـهلت مراجعه بـه سایت نوبت‌دهی که تا 20 تیرماه بود کـه این مدت که تا 31 تیرماه تمدید شده، از اتباع خواست درون هفته باقی مانده نسبت بـه نوبت‌دهی خود اقدام کنند، چرا کـه پس از این زمان، سایت فعال نخواهد بود و این مـهلت نیز تمدید نمـی‌شود.

به گفته وی، اتباعی کـه نسبت بـه نوبت‌دهی خود اقدام نکنند، کارت آنـها باطل خواهد شد و پس از ابطال کارت اتباع، برابر قانون این افراد بـه عنوان غیرمجاز درون کشور تلقی مـی‌شوند و مراجع قضایی و انتظامـی برابر قانون با آنـها برخورد خواهد کرد.

‌نسب ادامـه داد: به منظور تسریع درون روند نوبت‌دهی، سهمـیه روزانـه استان را از 700 خانوار بـه 1000 خانوار افزایش داده‌ایم.

. تمدید کارت های آمایش ۱۲ اتباع خارجی . تمدید کارت های آمایش ۱۲ اتباع خارجی




[آخرین مـهلت اتباع خارجی به منظور دریـافت نوبت‌دهی اینترنتی کارت ... تمدید کارت های آمایش ۱۲ اتباع خارجی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 04 Jul 2018 11:34:00 +0000